Stavovi i aktivnosti učenika osnovne i srednje škole i studenata medicine u odnosu na društvene mreže,sport, prijatelje i upotrebu mobilnih telefona
Sažetak
Cilj istraživanja: Cilj rada je ispitati o kojim temama najčešće razmišljaju i razgovaraju učenici osnovnih i srednjih škola te studenti, kako koriste mobitele i društvene mreže, i identificirati moguće intervencije koje bi mogle potaknuti druženje s prijateljima i bavljenje sportskim aktivnostima.
Metode: Stavovi i ponašanja učenika osnovne škole (N = 51), srednje škole (N = 69) i studenata medicine (N = 108) uspoređeni su pomoću upitnika o učestalosti aktivnosti tijekom velikih odmora između predavanja. Odgovori su davani na Likertovoj ljestvici od 1 do 5.
Rezultati: Najčešća tema o kojoj svi ispitanici razgovaraju je škola (medijan 4 [IQR 3–5], P = 0,77), dok učenici osnovne škole najviše razgovaraju i razmišljaju o sportu (3 [2–4]). Učenici srednjih škola i studenti medicine također često razgovaraju i razmišljaju o hrani (4 [3–4]) i ljubavi (4 [3–4]). Učenici osnovne škole rijetko koriste društvene mreže (1 [1–2]), dok ih učenici srednjih škola i studenti medicine koriste učestalo (4 [3–5]) i često pretražuju sadržaje na mrežama (4 [3–5]) (P < 0,001 između osnovnoškolaca i starijih ispitanika). Svi ispitanici smatraju da bi trebali više vremena provoditi s prijateljima uživo (5 [4–5] za sve, P = 0,485, nije značajno).
Zaključak: Učenici osnovne škole pokazuju najveći interes za sport, stoga bi u toj dobi trebalo provoditi sustavne edukativne aktivnosti usmjerene na poticanje bavljenja sportom. Stariji ispitanici skloniji su razmišljanju o zabavi. Slobodne aktivnosti mogu biti učinkovitiji motivator za njihovo uključivanje u sport i razvijanje osobnih odnosa.
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-nc-nd4.footer##