Povezanost smetnje spavanja u studenata s uspješnosti studiranja
Sažetak
Cilj istraživanja: Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utječu li poremećaji spavanja na akademski uspjeh studenata Medicinskog fakulteta u Osijeku.
Metode: Ispitanici su proveli samoprocjenu koristeći sociodemografski upitnik i Pittsburški indeks kvalitete spavanja (PSQI).
Rezultati: Uočeno je da ne postoji značajna korelacija između dobi, ukupnog akademskog uspjeha i mjeseci rada (ako su ispitanici bili zaposleni) s indeksom kvalitete spavanja. Ispitanici iz nižih godina studija imaju viši indeks kvalitete spavanja, odnosno lošiju kvalitetu spavanja u usporedbi s ispitanicima iz viših godina, dok je prosječno dnevno vrijeme učenja proporcionalno indeksu kvalitete spavanja prema PSQI. Drugim riječima, što više sati provode u učenju, to je viši indeks kvalitete spavanja, odnosno kvaliteta spavanja je lošija. Nema značajnih razlika u PSQI indeksu kvalitete spavanja u odnosu na opće karakteristike, osim u slučaju liječenja kod psihijatra. Ispitanici koji su se liječili kod psihijatra imali su značajno lošiju kvalitetu spavanja u usporedbi s ostalim ispitanicima.
Zaključak: Ne postoji značajna korelacija između poremećaja spavanja i akademskog uspjeha među studentima. Ispitanici iz nižih godina studija imali su više vrijednosti PSQI-a, a njihova kvaliteta spavanja bila je obrnuto proporcionalna vremenu provedenom u učenju. Ispitanici s psihijatrijskom dijagnozom imali su lošiju kvalitetu spavanja.
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-nc-nd4.footer##